بررسی خصوصیات هادرون ها ومحاسبه شعاع کیسه برای هادرون هابراساس عامل های شکل الکتریکی ومغناطیسی درمدل های کیسه ای اصلاح شده

پایان نامه
  • وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه رازی - دانشکده علوم
  • نویسنده رضا حرمی
  • استاد راهنما غلامرضا برون
  • سال انتشار 1388
چکیده

نتایج بدست آمده از محاسبات نشان می دهد: 1- شعاع کیسه پروتون و نوترون با افزایش کاهش می یابد. زیرا با افزایش فشار خارجی وارد بر کیسه افزایش پیدا می کند و باعث انقباض کیسه می شود در نتیجه شعاع کاهش می یابد. 2- در حد می توان شعاع استاتیکی کیس? پروتون و نوترون را به دست آورد و بر این اساس مقادیر جرم، شعاع بار، ممان مغناطیسی را محاسبه کرد. 3- استفاده از مدل کیسه ای اصلاح شد? mit و روابط تصحیح شد? مربوط به عامل های شکل الکتریکی ومغناطیسی نوکلئون، موجب شده که نتایج ما نسبت به نتایج دیگران از توافق بیشتری باداده های تجربی برخوردارباشد . 4- پروتون ونوترون دارای ساختار کوارکی مشابه هستند.زیرا شعاع استاتیکی که مابرای پروتون و نوترون بدست آورده ایم ،صرف نظر از یک اختلاف جزئی یکسان هستند.

منابع مشابه

اثر جرم هادرون در تابع توزیع انرژی هادرون

In the Hadronic interactions, the point which is less considered is the mass effect of interacting Hadrons on the energy distribution function of outgoing Hadrons. In this article we present a method to incorporate these mass effects which leads us to improve one of the basic formulas in QCD. In the end, we will show how these mass effects improve our previous results.

متن کامل

نسل جدید شتابدهنده های پزشکی مورد استفاده در هادرون درمانی

امروزه در هادرون درمانی نوین از شتابدهنده های دارای فناوری های پیشرفته در درمان تومورهای سرطانی استفاده می شود. در روش های جدید پرتودرمانی نسبت به پرتودرمانی مرسوم با استفاده از فوتون ، ذرات پروتون و یون های کربن با توانایی بالا و مطلوب در توزیع دز امکان کاهش پرتوگیری نالازم بافتهای سالم را به میزان بیشتری میسر می سازند بعلاوه مزیت های رادیوبیولوژیکی باعث شده تا در مجموع این سازکار درمانی جایگا...

متن کامل

اثر جرم هادرون در تابع توزیع انرژی هادرون

در برهم کنش های هادرونی نکته ای که کمتر به آن پرداخته شده است اثر جرم هادرون های برهم کنش کننده روی نتایج مربوط به تابع توزیع انرژی هادرون خروجی است. در این مقاله ضمن ارائه روشی برای اعمال این اثرات جرمی، که منجر به اصلاح روابط بنیادی درqcd خواهد شد، نشان خواهیم داد چگونه این اثرات جرمی نتایج را به صورت چشمگیری بهبود خواهد بخشید.

متن کامل

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه رازی - دانشکده علوم

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023